Міська рада - Пн-Чт: 8:00 - 17:15; Пт: 8:00 - 15:45; Сб, Нд: вихідні

Як створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ)

Порядок створення ОСББ визначає Закон України “Про об’єднання співвласників
багатоквартирного будинку”. Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) – це неприбуткова юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
В одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне об’єднання. Власники квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках, об’єднаних спільною прибудинковою територією, елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, можуть створити одне об’єднання.
Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку.

КРОК 1: СТВОРЕННЯ ІНІЦІАТИВНОЇ ГРУПИ
Необхідно створити Ініціативну групу (від 3-х співвласників житлових/нежитлових приміщень будинку) та сформувати план дій із підготовчої роботи для подальшого створення ОСББ.

КРОК 2: ПІДГОТОВКА ДО УСТАНОВЧИХ ЗБОРІВ

1) Провести підготовчу роботу зі створення ОСББ:
 інформування мешканців будинку про переваги створення ОСББ;
 наведення прикладів успішних ОСББ міста;
 отримання інформації щодо власників/співвласників житлових та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.

! Звертайтеся до адміністраторів Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) м. Українка, кабінет №2 та до КП Київської обласної ради «Обухівське бюро технічної інвентаризації» м. Обухів, вул. Каштанова, 6.

2) Підготувати Статут майбутнього ОСББ.
Статут об’єднання складається відповідно до Типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади. Статут може містити також положення, що є істотними для діяльності об’єднання та не суперечать вимогам законодавства.

  1. Скликати Ініціативною групою установчі збори.
Повідомлення про проведення установчих зборів направляється Ініціативною групою не менш ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Також бажано розмістити оголошення про проведення установчих зборів на інформаційних дошках біля входу  чи у під’їздах багатоквартирного будинку.

КРОК 3: ПРОВЕДЕННЯ УСТАНОВЧИХ ЗБОРІВ ТА ПИСЬМОВОГО ОПИТУВАННЯ ЩОДО СТВОРЕННЯ ОСББ
  1. Провести установчі збори

Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників.

Установчі збори проводяться відповідно до порядку денного. Усі відомості про проведення установчих зборів вносяться до Протоколу установчих зборів.

Рішення на установчих зборах приймається шляхом поіменного голосування. Кожен співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири чи нежитлового приміщення співвласника в загальній площі всіх квартир і нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Пояснення на прикладі.

У будинку 120 квартир і нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 5000 кв.м. Громадянину П. належить квартира А, її площа — 100 кв.м.

Розрахуємо, якою є частка площі квартири громадянина П. у загальній площі квартир і нежитлових приміщень:

100 кв.м./5000 кв.м. • 100% = 2%.

Отже, громадянин П. матиме 2% голосів на установчих зборах.

Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

  1. Провести письмове опитування щодо створення ОСББ

Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів «ЗА» або «ПРОТИ», проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів.

Письмове опитування під час установчих зборів об’єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, а саме:

  • Письмове опитування співвласників проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням.
  • Письмове опитування може проводитися щодо одного або декількох питань одночасно. Питання – це текст, у якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти “за”, “проти” або “утримався”. Питання повинно мати чітке і зрозуміле формулювання, що не допускає різних тлумачень.
  • Письмове опитування співвласників проводиться шляхом власноручного заповнення ними листків опитування, в яких зазначаються день опитування, прізвище, ім’я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників), відповідь співвласника на питання “так”, “ні” або “утримався”, особистий підпис співвласника та особи, яка проводила опитування.
  • Голосування від імені співвласника представником здійснюється в порядку представництва згідно з вимогами цивільного законодавства. Кожен співвласник, який має право голосу, може реалізувати це право під час проведення такого опитування лише один раз з одного питання.
  • Забороняється в процесі проведення письмового опитування співвласників примушувати їх до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагороджувати їх за це в будь-якій формі.

За результатами підрахунку результатів  письмового опитування співвласників особи, які проводили  письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення  письмового опитування.

Листки  письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів.

Установчі збори приймають рішення про створення об’єднання і затверджують його статут.

Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів «ЗА» не набрано, рішення вважається неприйнятим.

КРОК 4: ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ ОСББ

Державна реєстрація ОСББ здійснюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».  

Для реєстрації ОСББ необхідно подати:

  • 2 екземпляри Статуту, прийнятого на установчих зборах (повинні бути прошиті, пронумеровані та опечатані);
  • 2 екземпляри протоколу установчих зборів (у разі наявності листки опитування нумеруються та підшиваються до протоколу установчих зборів);
  • заяву про державну реєстрацію.

Державна реєстрація ОСББ проводиться у відділі державної реєстрації виконавчого комітету Української міської ради або у будь-якого іншого державного реєстратора Київської області.

КРОК 5 ТА КРОК 6: ВИГОТОВЛЕННЯ ПЕЧАТОК ТА ВІДКРИТТЯ РАХУНКІВ У БАНКУ

Наступними кроками є виготовлення печатки (кутового штампу), внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій Обухівським відділенням Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, відкриття рахунків у банку.

КРОК 7: ПРИЙНЯТТЯ БУДИНКУ В УПРАВЛІННЯ ТА УКЛАДАННЯ УГОД НА КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ

  Керівник ОСББ офіційним листом інформує виконавчий комітет про державну реєстрацію ОСББ з наданням копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

Колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок.

   Для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об’єднання за рішенням загальних зборів має право:

  • задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення;
  • визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори;
  • виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

У разі необхідності отримання консультації з даного питання звертайтеся до відділу житлово-комунального господарства та комунальної власності управління розвитку інфраструктури виконавчого комітету Української міської ради в кабінет №40 або за телефоном (04572)-7-54-41.

У наведених додатках – зразки протоколів, необхідних для створення ОСББ.

Режим роботи міської ради:

Понеділок – Четвер: 8:00 – 17:15; П’ятниця: 8:00 – 15:45; Субота, неділя: вихідні

© 2023 Українська громада - всі права захищено