Цьогоріч Тиждень безбар’єрності вперше проводиться на національному рівні.
З 19 по 25 травня 2025 року Україна вперше проводить Національний тиждень безбар’єрності. Це тиждень – крок до створення інклюзивного суспільства, де кожен має рівні права і можливості.
Захід ініційований Міністерством культури і стратегічних комунікацій України спільно з Міністерством розвитку та радницею — уповноваженою Президента України з питань безбар’єрності. Його реалізація є частиною виконання Національної стратегії із створення безбар’єрного простору до 2030 року. Національна стратегія з безбар’єрності доступна за посиланням.
Основна мета заходу — формування в суспільстві культури безбар’єрності через інформаційні кампанії, мотивацію до змін і популяризацію рівних можливостей для всіх. Організатори прагнуть підвищити обізнаність про те, що безбар’єрність — це комфорт для кожного, незалежно від віку, стану здоров’я чи соціального статусу.
Кампанія акцентує на тому, що безбар’єрність — це не лише питання інфраструктури, а й гідності, поваги та рівних можливостей.
Мета Кампанії № 1:
Формування розуміння, що безбар’єрність— це вигідно та зручно для всіх.
Ключові повідомлення:
- Безбар’єрність— це коли дитячий візок, милиці чи старість не є перепоною.
- Інклюзивне середовище— це комфортне місто(село, селище) для кожного.
- Твоє ставлення та поведінка— вже частина безбар’єрного світу.
- Безбар’єрність створює простір можливостей для кожного з нас.
- Те, що зручно для когось іншого— зручно і для тебе.
Мета Кампанії № 2:
Активне залучення всіх рівнів влади та бізнесу до реалізації Національної стратегії безбар’єрності.
Ключові повідомлення:
- Безбар’єрність— це не лише про інфраструктуру, а про повагу і гідність.
- Ми не просто адаптуємо— ми відкриваємо можливості.
- Ми не чекаємо змін— ми їх ініціюємо.
- Залучення громади— ключ до сталих рішень.
- У співпраці з бізнесом та громадянським суспільством ми створюємо нову якість життя.
- Реалізація безбар’єрності— це частина євроінтеграції.
- Пишаймося тим, що змінюємо країну на краще — з громади, з міста, з району.
Комунікаційні цілі
1. Підвищити рівень обізнаності
- донести широкому загалу, що безбар’єрність— це коли люди можуть, рухатися вільно, навчатися, працювати, подорожувати незважаючи на інвалідність, вік, стать, та інші характерні риси. Це про зручність і повагу до потреб кожного та кожної;
- пояснити, як безбар’єрність впливає на наше спілкуванн яодин з одним, якість життя, економіку, розвиток суспільства.
2. Сформувати позитивне ставлення
- викликати емоційне розуміння: через особисті історії, кейси, інтерв’ю;
- показати безбар’єрністьяк нову українську цінність- сучасну, потрібну, людяну і досяжну.
3. Підкреслити роль кожного
- дати чітке розуміння, що створення безбар’єрного середовища— це не лише завдання влади, а спільна справа бізнесу, громади, кожного з нас;
- показати приклади простих дій, що змінюють ситуацію: від правильного мовлення до зміни маршрутів чи адаптації простору.
4. Мотивувати до дії
- закликати до ініціатив: участі у подіях, поширення інформації, створення доступного простору;
- мотивувати місцеві ініціативи: запуск проєктів, змінив інфраструктурі.
За додатковими матеріалами, рекомендаціями щодо організації безбар’єрних заходів та інформаційною підтримкою можна звернутися до офіційних ресурсів ініціативи: Довідник безбар’єрності, Брендбук, сайт Української міської територіальної громади.