У 2014 році зведений бюджет країни отримав від платників Київщини майже 31 млрд. гривень. З них, ГУ ДФС у Київській області забезпечено надходження близько 10 млрд. гривень. Додатково отримано майже 545 млн. гривень. Київською митницею ДФС забезпечено перерахування до Державного бюджету митних податків на загальну суму більше 21 млрд.грн., у тому числі: ввізного мита – 2,8 млрд.грн.; акцизного податку – 1,3 млрд.грн; податку на додану вартість – 16,7 млрд. гривень. Працівниками органів ДФС Київщини до державного бюджету зібрано більше 5 млрд. гривень. З них податку на додану вартість – 2,9 млрд. грн., додатково отримано майже 381 млн. грн.; акцизного податку із вироблених в Україні підакцизних товарів – майже 172 млн. грн., додатково 13,7 млн. гривень. До місцевих бюджетів надійшло більше 4 млрд. грн. з темпом росту до попереднього року 106%. Додатково отримано більше 241 млн. гривень. Податок з доходів фізичних осіб забезпечено у сумі біля 3,2 млрд. грн., додатково сплачено 236,8 млн. грн. Плата за землю надійшла у сумі майже 490 млн. грн. Платникам податків за 2014 рік відшкодовано податку на додану вартість у розмірі 3 млрд. грн., у тому числі в автоматичному режимі – 1,5 млрд. гривень.
Основні напрями податкової реформи передбачають: зменшення кількості податків та зборів вдвічі – з 22 до 11; спрощення розрахунку податку на прибуток, відтепер він буде розраховуватися на основі фінансової звітності; запроваджено електронне адміністрування податку на додану вартість; знижені ставки єдиного соціального внеску для роботодавців з підвищенням їх відповідальності; податок з доходів фізичних осіб передбачає прогресивну шкалу для доходів; зниження ставок єдиного податку для малого бізнесу до 50%; самостійність доходної частини місцевих бюджетів за рахунок акцизу з роздрібних продажів підакцизних товарів, податку на нерухоме майно, єдиного податку; мораторій на 2 роки на перевірки малого бізнесу (з обсягом доходу до 20 млн. грн. в рік); підвищення податкового навантаження на високорентабельний бізнес: видобувна діяльність, лотерейна, букмекерська діяльність.
Реформування податку на прибуток передбачає спрощення обліку, щоб він вівся за стандартами бухгалтерського обліку, тобто усувається дублюючий податковий облік. Об’єктом оподаткування буде фінансовий результат за фінансовою звітністю, скоригований на три податкових різниці замість 49, це: амортизація, резерви, фінансові операції (цінні папери, проценти, тощо). 95% платників податків, з доходом до 20 млн.грн. у рік, не вестимуть облік та не застосовуватимуть податкових різниць.
Реформування єдиного податку передбачає зменшення кількості груп платників з 6 до 4 та збільшення обсягів доходу платника. До 1 групи відносяться фізичні особи з річним доходом – до 300 тис.грн. (було 150 тис.грн.), ставка податку – до 10% МЗП (121,8 грн.). До 2 групи відносяться фізичні особи з річним доходом до 1,5 млн.грн. (було 1 млн.грн.), дозволена кількість працівників – 10, ставка податку – до 20% МЗП (243,6 грн.). До 3 групи відносять фізичні та юридичні особи з річним доходом до 20 млн.грн. (було 3 млн.грн.), дозволена кількість працівників не обмежена (було 20 осіб). Ставка податку – 2% доходу + ПДВ, або 4% доходу без ПДВ (було 3-5% та 5-7% відповідно). До 4 групи відносяться сільгоспвиробники з річним доходом до 50 млн.грн. Дозволена кількість працівників не обмежена. Ставку податку підвищено у 3 рази (не переглядалася з 1995 року).
Введення акцизу із роздрібних продажів підакцизних товарів (тютюн, алкоголь, пиво, нафтопродукти), де базою оподаткування буде роздрібна продажна ціна за ставкою – 5%. Платники податку – особи, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів через роздрібну торговельну мережу кінцевим споживачам для некомерційного використання. Податок сплачується до місцевих бюджетів відповідно до місця розташування пунктів роздрібного продажу підакцизних товарів.
Податок на майно, відмінне від земельної ділянки, включає до бази оподаткування житлову та нежитлову нерухомість. Ставка податку встановлюється органами місцевої влади до 2% мінімальної заробітної плати (24,36грн.) за квадратний метр на рік. Не оподатковується: житлова нерухомість: в межах 60 кв. м – для квартир, 120 кв. м. – для будинків, 180 кв. м – для різних об’єктів житлової нерухомості; непридатна для проживання; будівлі дитячих будинків сімейного типу, гуртожитки; будівлі промисловості (виробничі корпуси, цехи, складські приміщення), сільгостоваровиробників, призначені для використання безпосередньо у сільськогосподарській діяльності; об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, які: використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність в малих архітектурних формах та на ринках; є власністю органів влади; належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям-інвалідам, перебувають у власності громадських організацій інвалідів. Органи місцевої влади можуть встановлювати додаткові пільги.
Введено транспортний податок з дорогих автомобілів у складі податку на майно. Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти – власники легкових автомобілів з об’ємом циліндрів двигуна понад 3000 куб. см і використовувались до 5 років. Ставка податку – 25 000 грн. на рік.
Максимальні ставки податку на землю підвищені у 3 рази, крім сільськогосподарських угідь. Органи місцевого самоврядування встановлюють пільги та ставки в межах максимальних розмірів ставок.
Зменшені ставки єдиного соціального внеску за рахунок введення коефіцієнтів. Для застосування коефіцієнту – 0,4 в 2015 році необхідно виконати три основні умови: у порівнянні з 2014 роком фонд оплати праці потрібно збільшити в 2,5 рази; середня зарплата по підприємству повинна зрости на 30% та скласти не менше 3-х мінімальних зарплат; середній розмір єдиного соцвнеску за 1-го працівника в місяць повинен складати не менше 700 грн. У 2016 році ставки ЄСВ для роботодавців зменшуються на коефіцієнт 0,6.
Ставки податку на доходи фізичних осіб для пасивних доходів: 5% – для дивідендів незалежно від їх суми; 20% – для усіх інших видів пасивних доходів (проценти, роялті, інвестиційний прибуток), незалежно від їх суми. Для доходів у формі оплати праці та виплат за цивільно-правовими договорами ставки ПДФО застосовуються за прогресивною шкалою: 15% – для доходу до 10 мінімальних зарплат (12180 грн.); 20% – для суми доходів, що перевищують 10 мінімальних зарплат. У 2015 році діятиме стандартна податкова соціальна пільга у розмірі 50 %. Призи (виграші) у лотерею оподатковуватимуться в загальній сумі (раніше не оподатковувалися у розмірі до 50 мінімальних зарплат).
Зменшення тиску на бізнес відбудеться також і за рахунок продовження мораторію на перевірки контролюючих органів на перше півріччя 2015 року (крім перевірок органами фіскальної служби та фінансової інспекції) суб’єктів господарювання усіх форм власності. Виключенням є перевірки з дозволу КМУ та за заявою суб’єкта господарювання. Встановлено на 2 роки (2015 – 2016 роки) мораторій на перевірки органами фіскальної служби суб’єктів малого та середнього бізнесу з обсягом доходу за попередній календарний рік до 20 млн. гривень. Виключенням є перевірки з дозволу КМУ, за заявою суб’єкта господарювання, згідно рішень суду та в межах Кримінально-процесульного законодавства, перевірки платників податків, що здійснюють операції з підакцизними товарами та перевірки з питань ліцензування, ПДФО, ЄСВ, бюджетного відшкодування ПДВ.
До 1 травня обов’язково повинні подати річну декларацію про майновий стан і доходи громадяни, які отримували доходи, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2014 року податок не утримувався (наприклад, надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю; надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм); отримують заробітну плату не тільки за основним місцем роботи, інвестиційні доходи отримані від операцій з інвестиційними активами; доходи від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності); іноземні доходи (отримані особами, які виїжджають за кордон на сільськогосподарські роботи; для надання послуг домашнього персоналу (домробітниці, гувернантки, вихователі, економки, няньки, перекладачі, а також моряки, що працюють на судах іноземних судновласників, тощо) та інші.
Подати декларацію можуть і фізичні особи, які мають право на податкову знижку по наступним витратам: частина суми процентів, сплачених таким платником податку за користування іпотечним житловим кредитом; сума коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям; сума коштів, сплачених платником податку на користь закладів освіти для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, який не одержує заробітної плати; сума витрат платника податку на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків; сума витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік; оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита; сума коштів, сплачених платником податку у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизеля, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива; сума витрат платника податку на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним. Для реалізації права на податкову знижку, декларацію можна подати протягом всього року до 31 грудня.