ФОП – платникам єдиного податку І групи: сплатити ЄСВ за червень необхідно до 20 липня
Головне управління ДПС у Київській області звертає увагу, що Законом України від 04.12.2020 року №1072-IX “Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” встановлено пільги для платників податків, зокрема, для ФОП- платників єдиного податку І групи.
Так, платників єдиного податку І групи тимчасово звільнено від сплати єдиного податку, а також від нарахування, обчислення та сплати єдиного соціального внеску за себе за періоди з 01 грудня 2020 року по 31 травня 2021 року включно.
При цьому такі періоди включаються до страхового стажу підприємця та вважається, що страхові суми було сплачено у розмірі мінімального страхового внеску, визначеного законодавством для кожного з таких періодів.
Починаючи з 01 червня 2021 року, для платників єдиного податку І групи відновлено обов’язок сплати єдиного податку та єдиного соціального внеску.
Нагадуємо, що сплатити єдиний соціальний внесок за червень 2021 року необхідно до 20 липня 2021 року.
Рекомендації ДПС, які використовуються територіальними органами під час проведення камеральних перевірок
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що Законом України від 16.01.2020 № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466) внесені зміни до Податкового Кодексу, зокрема, у частині кваліфікації податкового правопорушення, розміру відповідальності за вчинення податкового правопорушення та обставин, що пом’якшують відповідальність особи.
Державною податковою службою України з метою реалізації вказаних змін розроблені для використання в роботі рекомендації щодо реалізації концепції притягнення до фінансової відповідальності платника податків за умови доведення його вини за результатами проведених камеральних перевірок (далі рекомендації).
Також в рекомендаціях наведено орієнтовний порядок дій контролюючого органу по притягненню особи до фінансової відповідальності при прийнятті рішення під час застосування штрафних (фінансових) санкцій.
Такі рекомендації використовуються контролюючими органами під час проведення камеральних перевірок платників податків з питань дотримання податкового законодавства, зокрема, щодо:
– перевірки даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) відповідно до вимог абз. 1 п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу;
– своєчасності подання або неподання податкових декларацій (розрахунків);
– своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних;
– своєчасності реєстрації акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних;
– виправлення помилок у податкових накладних;
– своєчасності сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання.
Крім того, ці рекомендації містять також особливості порядку застосування штрафних (фінансових) санкцій, при проведенні камеральних перевірок платників податків – фізичних осіб, які не є самозайнятими особами.
Оновлено План-графік проведення документальних перевірок на 2021 рік
Головне управління ДПС у Київській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://www.tax.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/446429.html оприлюднила оновлений станом на 29.06.2021 року План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік.
Контакти ГУ ДПС у Київській області для подання в електронному вигляді звернень громадян та запитів на отримання публічної інформації
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що громадяни можуть викласти свої звернення до ГУ ДПС у Київській області через:
– засоби телефонного зв’язку за телефонним номером: 0800-501-007;
– використання мережі Інтернет на електронну скриньку kyivobl.zv.gromad@tax.gov.ua;
– поштою або передати особисто чи через уповноважену особу до ГУ ДПС у Київській області за адресою: 03151, м. Київ-151, вул. Народного ополчення, 5А;
– особистий прийом керівництвом чи посадовими особами структурних підрозділів ГУ ДПС у Київській області.
Строк розгляду звернень громадян – 30 днів, або продовжено, але не більше 45 днів.
Водночас повідомляємо, що у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
Запит на отримання публічної інформації, відповідно до Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ „Про доступ до публічної інформації”, може бути поданий:
– на поштову адресу: 03151, м. Київ – 151, вул. Народного Ополчення, 5а;
– *на електронну адресу: kyivobl.public@tax.gov.ua; – факсом: (044) 246 – 23– 40;
– за телефоном: (044) 200 – 37 – 31.
Строк розгляду запитів на отримання публічної інформації – 5 робочих днів, або продовжено до 20 робочих днів.
Внесено зміни до змісту розрахункових документів РРО
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що наказами Міністерства фінансів України від 18.06.2020 № 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (далі – наказ № 306) та від 18.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів» (далі – наказ № 329) внесено зміни до Положення про форму і зміст розрахункових документів.
Зазначені зміни стосуються реквізитів фіскальних касових чеків на товари (послуги), що створюються та друкуються реєстраторами розрахункових операцій та програмними реєстраторами розрахункових операцій.
Отже, до 01.08.2021 реєстратори розрахункових операцій (РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких перебували у Державному реєстрі РРО до набуття чинності Наказу № 306, проте не перебували на обліку в органах ДПС, обов’язково мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) для можливості виконання вимог щодо форми і змісту розрахункових документів/електронних розрахункових документів, які формують РРО.
РРО мають бути доопрацьовані для можливості відображення у касових чеках:
– найменування суб’єкта господарювання;
– заокруглення суми до сплати;
– зазначення валюти операції;
– найменування платіжної системи.
У зв’язку з прийняттям Наказу №329 до 01 жовтня 2021 року РРО мають бути доопрацьовані для можливості відображення у касових чеках:
– значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.
Анулювання реєстрації платника ПДВ: визначення податкових зобов’язань та відображення у Декларації
Головне управління ДПС у Київській області нагадує, що відповідно до п. 184.7 ст. 184 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у разі анулювання реєстрації особи як платника податку, якщо товари/послуги, необоротні активи, суми податку по яких були включені до складу податкового кредиту, не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, такий платник податку в останньому звітному (податковому) періоді не пізніше дати анулювання його реєстрації як платника податку зобов’язаний визначити податкові зобов’язання по таких товарах/послугах, необоротних активах виходячи із звичайної ціни відповідних товарів/послуг чи необоротних активів, крім випадків анулювання реєстрації як платника податку внаслідок реорганізації платника податку шляхом приєднання, злиття, перетворення, поділу та виділення відповідно до закону.
У разі формування суми податкових зобов’язань за звітний (податковий) період на підставі податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) на дату подання декларації, відомості про такі податкові накладні зазначаються у таблиці 1.1 додатка 1 «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, та про податковий кредит з урахуванням його коригування» (Д1) до декларації (далі – додаток 1).
Операції, пов’язані з визначенням податкових зобов’язань у зв’язку з анулювання реєстрації платника ПДВ, відображаються у рядках 4.1, 4.2 та/або 4.3 декларації.
У разі, якщо на дату подання декларації в ЄРПН не зареєстровано податкові накладні, складені за такими операціями, відомості про них зазначаються у таблиці 1.1 додатка 1.
Олена Виноградова: «Понад 155 тисяч платників Київщини спілкуються з податковою службою онлайн»
За словами начальника ГУ ДПС у Київській області Олени Виноградової, за січень-червень поточного року, в електронному вигляді податкова звітність надійшла від 84,2% або 155 тисяч платників Київщини. Це на 1,7% або 8057 платників більше минулорічного показника.
«Наразі саме прискорення електронної комунікації податкової служби з платниками податків – є пріоритетним напрямом в реалізації стратегічних цілей діяльності служби пристоличного регіону»,- зазначила очільник.
Зокрема, більш активно долучаються до електронної звітності юридичні особи – 91,6% або 72909 СГД. Питома вага фізичних осіб – підприємців становить 77% або 81386 платника .
З використанням засобів телекомунікаційного зв’язку подано 99,9 %- декларацій з податку на додану вартість; 94,3%- звітності з акцизного податку; 84,2%- звітності з податку на прибуток підприємств та 76.7% – декларацій платника єдиного податку.
Найбільший відсоток платників, які обрали подання звітності з використанням кваліфікованого електронного підпису:
– 94,8% у Сквирській ДПІ (97,5% – юридичних осіб, 91,9% фізичних осіб);
– 90,1% у Києво-Святошинській ДПІ (95,4% – юридичних та 83,8% фізичних осіб );
– 88,6% у Миронівській ДПІ (89,7 – юридичних осіб та 87,6%- фізичних осіб).
ГУ ДПС у Київській області повідомляє, що на сьогодні Мінцифри та Державна податкова служба України реалізували можливість входу до Електронного кабінету за допомогою QR-коду. Для швидкого входу потрібно:
1.Обрати спосіб входу Дія та «Отримати код»;
2.Відсканувати QR-код;
3.Підтвердити особу через мобільний додаток «Дія» та підписати Запит.
Інформує: ГУ ДПС у Київській області