Міська рада - Пн-Чт: 8:00 - 17:15; Пт: 8:00 - 15:45; Сб, Нд: вихідні

Положення про порядок залучення коштів

 

         УКРАЇНСЬКА   МІСЬКА   РАДА

________ сесія шостого скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 м. Українка                                                                                  «__» __________ 2011 року

 

Про затвердження Положення про порядок залучення коштів

замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Українка та с. Плюти

 

З метою залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та с. Плюти, яке входить до адміністративних меж Української міської ради, відповідно до статей 30 та 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»

 

УКРАЇНСЬКА МІСЬКА РАДА  В И Р І Ш И Л А :

 

  1. Затвердити Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Українка та с. Плюти (додаток 1).

 

  1. Затвердити Типовий Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та с. Плюти (додаток 2).

 

  1. Виконавчому комітету Української міської ради опублікувати дане рішення та «Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Українка та с. Плюти» на офіційному сайті міської ради та в засобах масової інформації.

 

  1. Дане Рішення набирає чинності з моменту опублікування в місцевих засобах масової інформації та офіційному сайті міської ради.

 

  1. Контроль за виконанням рішення покласти на комісію з питань будівництва, транспорту, зв’язку, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища, першого заступника міського голови Луценка В.П., і бухгалтерію виконавчого комітету Української міської ради

 

 

Міський голова                                          П. Козирєв

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

до рішення _____ сесії міської ради

 

від _____________ 2011 року №___

 

 

П О Л О Ж Е Н Н Я

 

про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Українка та с. Плюти

 

Загальні положення

 

1.1. Це Положення регулює відповідно до Законів України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VI, «Про запобігання впливу світової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» від 25 грудня 2008 року № 800-VI організаційні та економічні відносини, пов’язані з порядком залучення, розрахунку розміру і використанням коштів пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти у зв’язку з будівництвом будь-яких об’єктів на території м. Українка та с. Плюти.

 

1.2. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

 

будівництво – спорудження нових об’єктів громадського, виробничого та іншого комерційного призначення, їх реконструкція, розширення, добудова, реставрація відбудова та відтворення втраченої історичної забудови, капітальний ремонт будинків, споруд та інших об’єктів, їх перепрофілювання, переобладнання, технічне переоснащення;

 

об`єкти будівництва – будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси, комунікації, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури;

 

інженерно – транспортна інфраструктура – комплекс інженерних, транспортних споруд і комунікацій;

 

соціальна інфраструктура – об’єкти установ освіти, охорони здоров’я, соціального забезпечення, спортивні та фізкультурно–оздоровчі установи, установи культури і мистецтва, установи житлово–комунального господарства, які визначені відповідним рішенням сесії Української міської ради;

 

розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури – нове будівництво, реконструкція, реставрація, розширення, технічне переоснащення, капітальний ремонт об’єктів інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

 

інвестор – фізична або юридична особа України, іноземних держав, яка приймає рішення про вкладення власних, запозичених або залучених коштів в об’єкти будівництва та забезпечує фінансування їх спорудження;

 

замовник – фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) у місті Українка та села Плюти і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву;

 

пайова участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти – внесок замовника у створення і розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти, який полягає у перерахуванні замовником до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію до міського бюджету коштів пайової участі замовника для забезпечення створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти (далі – пайова участь);

 

кошти пайової участі замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти – кошти пайової участі замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти, які залучаються на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти на пайовій участі (далі – кошти пайової участі);

 

договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти – договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти, укладений міською радою із  замовником (далі – Договір);

 

будинки житлового фонду соціального призначення – житло всіх форм власності (крім соціальних гуртожитків) житлового фонду соціального призначення, що безоплатно надається громадянам України, які потребують соціального захисту, на підставі договору найму на певний строк;

 

доступне житло – збудовані і ті, що будуються за державної підтримки, житлові будинки (комплекси) громадянам, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, а також об’єкти, які будуються згідно з Програмами будівництва (придбання) доступного житла у Київській області та Обухівському районі;

 

об’єкт самочинного будівництва – житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети, а також без відповідних дозвільних документів, передбачених законодавством, чи з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

 

1.3. Дія цього Положення поширюється на всіх замовників, незалежно від форми власності, які здійснюють будівництво на території міста Українка та села Плюти, за винятком тих, що перелічені у п. 1.5. цього Положення.

 

1.4. Встановлений міською радою для замовників розмір пайової участі не може перевищувати граничний розмір пайової участі, встановлений згідно законодавства.

 

Граничний розмір пайової участі з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:

10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта – для нежитлових будівель та споруд;

4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта – для житлових будинків.

 

1.5. До пайової участі не залучаються замовники у разі будівництва з дотриманням вимог чинного законодавства:

 

1.5.1. об’єктів будь-якого призначення на замовлення державних органів або органів місцевого самоврядування за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів;

 

1.5.2. будівель навчальних закладів, закладів культури, фізичної культури і спорту, медичного і оздоровчого призначення;

 

1.5.3. будинків житлового фонду соціального призначення та доступного житла;

 

1.5.4. індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів, господарських споруд, розташованих на відповідних земельних ділянках;

 

1.5.5. об’єктів комплексної забудови територій, що здійснюється за результатами інвестиційних конкурсів або аукціонів;

 

1.5.6. об’єктів будівництва за умови спорудження на цій земельній ділянці об’єктів соціальної інфраструктури;

 

1.5.7. об’єктів, що споруджуються замість тих, що пошкоджені або зруйновані внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру;

 

1.5.8. об’єктів, передбачених Державною цільовою програмою підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, за рахунок коштів інвесторів.

 

1.6. При сплаті коштів за набуття права оренди земельної ділянки шляхом аукціону (конкурсу) замовник не звільняється від пайової участі.

 

 

2. Розрахунок розміру та порядок залучення коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти

 

2.1. Пайова участь замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти полягає у перерахуванні замовником до міського бюджету Української міської ради коштів для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти, згідно з Договором.

 

2.2. Величина пайової участі визначається у розрахунку, який є невід’ємною частиною Договору, укладеному з міською радою, як відсоток від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і позамайданчикових інженерних мереж, споруд та транспортних комунікацій.

 

2.3. Якщо загальна кошторисна вартість будівництва об’єкта не визначена згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами, вона визначається на основі встановлених виконавчим комітетом міської ради нормативів для одиниці створеної потужності на підставі прогнозних середньорічних показників опосередкованої вартості спорудження об’єктів житлового будівництва за регіонами України, затверджених Міністерством регіонального розвитку та будівництва України або на підставі експертної оцінки, проведеної у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 року № 1891 «Про затвердження Методики оцінки майна».

 

2.4. Розмір пайової участі замовника у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти визначається у відповідності до пунктів 2.2. і 2.3. цього Положення і становить у разі будівництва:

 

2.4.1. нежитлових будівель та споруд (за винятком тих, що перелічені у п. 1.5. цього Положення) – 10 % загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта;

 

2.4.2. житлових будинків (за винятком тих, що перелічені у п. 1.5. цього Положення) – 4 % загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта;

 

2.4.3. житлових будинків з вбудовано-прибудованими об’єктами комерційного призначення, розмір коштів пайової участі визначається диференційовано, з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта (будівництво об’єкта комерційного призначення – відповідно до пункту 2.4.1., будівництво житлового будинку – відповідно до пункту 2.4.2.);

 

2.4.4. об’єктів самочинного будівництва – 10 % загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта (за винятком об’єктів, які за рішенням суду підлягають знесенню).

 

2.5. При будівництві об’єктів соціальної інфраструктури міста або об’єктів відповідно до Програм залучення інвестицій в економіку міста Українка та села Плюти на 2011 -2015 роки, за зверненням замовника або поданням відповідного виконавчого органу Української міської ради, рішенням сесії міської ради може бути змінено відсоток для розрахунку розміру пайової участі або замовник може бути звільнений від сплати коштів пайової участі, визначених Договором.

 

2.6. Якщо будівництво здійснюється на земельних ділянках, право оренди та право власності на які набуто на конкурсній основі, то пайова участь здійснюється в розмірі, який є різницею між встановленим цим Положенням розміром пайової участі та виконаними додатковими умовами конкурсу (сплата коштів до цільового фонду соціально-економічного розвитку, внесення матеріальних цінностей у розвиток міста тощо, що підтверджується відповідними документами).

 

2.7. Якщо будівництво здійснюється на об’єктах втраченої історичної забудови, право на відбудову яких набуто на конкурсній основі, то пайова участь здійснюється в розмірі, який є різницею між встановленим цим Положенням розміром пайової участі та виконаними додатковими умовами конкурсу (сплата коштів до цільового фонду соціально-економічного розвитку, внесення матеріальних цінностей у розвиток міста тощо, що підтверджується відповідними документами).

 

2.8. У разі нульового або від’ємного результату різниці між встановленим згідно з  Положенням розміром пайової участі та виконаними додатковими умовами конкурсу замовник не сплачує кошти пайової участі.

 

2.9. Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі зменшується на суму їх кошторисної вартості, а такі інженерні мережі та/або об’єкти передаються у комунальну власність.

 

2.10. Для об’єктів, введення в експлуатацію яких буде здійснюватись до 1 січня  2013 року, кошти пайової участі сплачуються після прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію, але до визнання виконавчим комітетом права власності на об’єкт нерухомого майна.

 

2.11. Для об’єктів, введення в експлуатацію яких буде здійснюватись з 1 січня  2013 року, кошти пайової участі сплачуються  до прийняття об’єкта будівництва в експлуатацію.

 

2.12. Кошти пайової участі сплачуються в повному обсязі єдиним платежем або частинами за графіком та у строки, що визначаються Договором, до цільового фонду соціально-економічного розвитку міста Українка та села Плюти.

 

2.13. У разі сплати замовником коштів пайової участі, згідно з Договором, копії платіжних документів з відміткою бухгалтерії міської ради про фактичне зарахування таких котшів до бюджету міста додаються до заяви на оформлення права власності на об’єкт нерухомого майна. Рішення виконавчим комітетом міської ради про оформлення права власності приймається за наявності платіжних документів про сплату коштів пайової участі.

 

2.14. Контроль за підготовкою, збереженням Договорів та виконанням забудовниками їх умов покладається на:

 

2.14.1. за проведенням розрахунку до Договору – бухгалтерія виконавчого комітету Української міської ради;

 

2.14.2. за наявністю платіжних документів при оформленні права власності на об’єкт нерухомого майна – відділ житлово-комунального та будівельного контролю виконкому;

 

2.14.4. за виконанням фінансових зобов’язань – бухгалтерія виконкому;

 

2.14.5. за збереженням Договорів – бухгалтерія виконкому.

 

3. Порядок використання коштів пайової участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти

 

3.1. Кошти, отримані як пайова участь, можуть використовуватись виключно для створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, згідно з рішенням сесії Української міської ради.

 

3.2. Рішення щодо розподілу та цільового використання коштів пайової участі приймає Українська міська рада при затвердженні Програми соціально-економічного і культурного розвитку та бюджету міста на кожний рік.

 

3.3. Забороняється вимагати від замовника надання будь-яких послуг, у тому числі здійснення будівництва об’єктів та передачі матеріальних або нематеріальних активів (зокрема житлових та нежитлових приміщень, у тому числі шляхом їх викупу).

 

Договір про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти

 

 

4.1. Договір укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з  дня  реєстрації загальним відділом міської ради звернення замовника про його укладення та передує прийняттю виконавчим комітетом міської ради рішення про надання містобудівних умов і обмежень або дозволу на виготовлення проектної документації на будівництво об’єкта.

 

4.2. Підготовку Договору проводить юридичний відділ міської ради на підставі звернення замовника про укладення Договору до загального відділу та доданих документів:

 

– завірена копія правовстановлюючих документів на право володіння або користування земельною ділянкою;

 

– завірена копія правовстановлюючих документів на об’єкт нерухомого майна;

 

– завірена копія технічного паспорта об’єкта нерухомого майна;

 

– матеріали інвентаризації, виготовлені міжміським бюро технічної інвентаризації;

 

– посвідчена згода власників суміжних земельних ділянок, співвласників приміщення, власників суміжних приміщень;

 

– погодження керівника відповідної житлово-експлуатаційної організації, на балансі якої знаходиться будинок або протокол загальних зборів членів ОСББ, ЖБК, КІЗ чи ПОЖ;

 

– за умови придбання власності у спільну сумісну власність подружжя – нотаріально завірена згода чоловіка чи дружини та завірена копія свідоцтва про одруження; в разі, якщо діти є співвласниками житла – рішення органу опіки і піклування;

 

– погоджена головним архітектором ескізна пропозиція об’єкта будівництва;

 

– висновок уповноважених органів у галузі охорони пам’яток історії та культури – у разі, якщо об´єкт є пам´яткою архітектури;

 

– завірені копії: свідоцтва про державну реєстрацію суб´єкта підприємницької діяльності (юридичної чи фізичної особи), довідки з ЄДРПОУ;

 

– завірена копія паспорта фізичної особи чи керівника юридичної особи;

 

– завірена копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

 

– інформація про банківські реквізити (розрахунковий рахунок, банк, МФО).

 

4.3. Істотними умовами Договору є:

розмір пайової участі;

строк (графік) сплати коштів пайової участі;

відповідальність сторін.

 

4.4. Договір містить умови щодо розміру у відсотковому значені від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта, форми, у якій будуть вноситись кошти пайової участі, банківські реквізити, рахунок, на який мають перераховуватись кошти, терміни сплати, майнові та інші права сторін, їх відповідальність, у тому числі відповідальність замовника за прострочення термінів сплати коштів, невиконання умов Договору та інше.

 

4.5. Невід’ємною частиною Договору є розрахунок розміру пайової участі. Розрахунок розміру пайової участі проводиться бухгалтерією міської ради протягом десяти робочих днів з  дня  реєстрації загальним відділом міської ради звернення замовника про проведення розрахунку до Договору у грошовому виразі відсоткового значення від загальної кошторисної вартості будівництва об’єкта на підставі доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об’єкта з техніко-економічними показниками.

 

4.6. Вимога щодо зобов’язання замовника звернутись для проведення розрахунку до Договору викладається в рішенні виконавчого комітету міської ради про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки або дозволу на виготовлення проектної документації на будівництво об’єкта.

 

4.7. Замовнику після виготовлення проектно-кошторисної документації надати зведений кошторисний розрахунок, виконаний ліцензованою проектною організацією в управління містобудування та архітектури для проведення розрахунку до Договору.

 

4.8. Договір, укладений між міською радою та замовником, підписується міським головою (за його відсутності – уповноваженою особою).

 

4.9. Договір зберігаються 3 роки після його виконання в бухгалтерії міської ради, після чого передається на збереження до архіву.

 

 

5. Заключні положення

 

5.1. Усі рішення, дії або бездіяльність органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, громадян та юридичних осіб, пов’язані із залученням коштів пайової участі, можуть бути оскаржені у судовому порядку відповідно до чинного законодавства України.

 

5.2. У разі невиконання замовником умов Договору щодо перерахування в повному обсязі коштів відповідно до вказаного Договору, виконавчий орган міської ради здійснює необхідні заходи щодо примусового стягнення вказаних коштів у судовому порядку.

 

Обґрунтування

 

до проекту рішення Української міської ради

"Про затвердження положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти"

 

Опис проблеми

Розвиток інженерно-транспортної і соціальної інфраструктури міста вимагає комплексного рішення багатьох проблем пов'язаних з поліпшенням її технічного стану та подальшим оновленням. Будівництво (реконструкція) об'єктів соціально-культурної сфери і житлово-комунального господарства, проведення робіт з благоустрою міста  фінансується за рахунок коштів міського бюджету. Пайові внески замовників за право реалізувати проект будівництва на території міста дають можливість зменшити витрати бюджету міста на відтворення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, а також залучити замовників до благоустрою території міста.

 

У зв'язку з прийняттям Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» органи місцевого самоврядування  відповідно до цього Закону  повинні розробити порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури  відповідного населеного пункту.

 

Цілі державного регулювання

Метою цього регулювання є реалізація державної політики у сфері регулювання містобудівної діяльності.

 

Основними цілями державного регулювання є:

 –   забезпечення прозорості та гласності в процесі залучення замовників до пайової участі в розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста;

 – врегулювання взаємовідносин міської ради з замовниками будівництва (реконструкції) шляхом укладання договорів , що передбачають диференціацію відрахувань виходячи з вартості будівництва (реконструкції) об'єктів, категорій об'єктів будівництва (реконструкції);

–   збільшення обсягу надходжень в місцевий бюджет від замовників на економічний та соціальний  розвиток міста;

– здійснення контролю за своєчасністю та повнотою надходжень внесків на розвиток;

– сприяння розвитку інженерно – транспортної та соціальної інфраструктури міста та його благоустрою.

 

Альтернативні способи досягнення встановлених цілей

1.Запропоноване регулювання забезпечить диференційований порядок залучення коштів замовників будівництва для участі у розвитку соціальної інфраструктури міста із дотриманням вимог чинного законодавства. Виходячи із викладеного в таке  регулювання вбачається оптимальним.

 

Механізми та заходи, які пропонується застосувати для розв'язання проблеми.

 

Механізмом досягнення цілей регулювання є:

 

– введення порядку залучення міською радою коштів фізичних та юридичних осіб – замовників будівництва (реконструкції) на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, який  буде відповідати вимогам чинного законодавства;

 

– чітке визначення переліку замовників, що не будуть залучені до пайової участі у створенні і розвитку інфраструктури міста Українка та села Плюти;

 

– застосування єдиного підходу при розрахунку розміру пайової участі, визначеного у встановленні розміру коштів замовників, що залучаються до розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста, в залежності від об'єкта будівництва ( реконструкції);

 

– чітке врегулювання прав та обов'язків сторін у рамках договорів про пайову участь забудовників у розвитку інфраструктури міста.

 

Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі

 

 

прийняття регуляторного акта

 

Залучення замовників на будівництва (реконструкцію) до пайової участі у розвитку інфраструктури міста   дозволить створювати нові та проводити реконструкцію  діючих об'єктів міської інфраструктури, а також буде сприяти  рівномірному  розвитку інфраструктури по всій території міста.

 

Крім того, запропоноване регулювання забезпечує прозорість дій органів місцевого самоврядування по встановленню чіткої процедури нарахування та сплати  внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти..

 

Впровадження вимог даного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з бюджету, немає необхідності створювати нові робочі місця оскільки здійснюється в межах повноважень  відповідних органів.

 

Очікувані результати від прийняття регуляторного акта

 

Впровадження порядку залучення коштів замовників  на  розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Українка та села Плюти  забезпечить застосування прозорого організаційно-економічного диференційованого механізму визначення розмірів внесків забудовників та контролю по  їх сплаті.

Створення нових та реконструкція діючих об'єктів міської інфраструктури.

Збільшення рівня  надходжень коштів у бюджет міста за рахунок диференціації розмірів внесків забудовників на розвиток.

 

Очевидними є вигоди міської влади та населення міста, які за рахунок впорядкування механізму внесення коштів на розвиток, отримають можливість використовувати їх для будівництва інженерно-транспортних мереж та розвивати соціальну інфраструктуру міста.

 

 На підставі вищевикладеного можна стверджувати, що прийняття цього НПА є доцільним.

 

 Інформація про спосіб надання зауважень та пропозицій.

 

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб суб'єктів господарювання, їх об'єднань приймаються протягом одного місяця (з 07.06.2011 по 08.07. 2011 року включно) за адресою: м. Українка, пл.Шевченка,1, кім. 6,

 

тел.    2-13-09 –  відділ житлово-комунального та будівельного контролю.

 

 

 

 

 

Режим роботи міської ради:

Понеділок – Четвер: 8:00 – 17:15; П’ятниця: 8:00 – 15:45; Субота, неділя: вихідні

© 2023 Українська громада - всі права захищено