Одним з основних принципів діяльності органів Державної фіскальної служби є забезпечення додержання та можливості реалізації прав людини, а також гарантування законності та правопорядку в системі оподаткування.
Так, статтею 17 Податкового кодексу України передбачено право платника податків бути присутнім під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту складених актів підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення.
При цьому одним з базових механізмів, що безпосередньо сприяють зміцненню законності в податковій сфері, є право платника податків на оскарження рішень та дій (бездіяльності) органів ДФС, передбачене статтями 17, 56 Податкового кодексу України.
Зокрема, за 10 місяців цього року ГУ ДФС у Київській області розглянуто 1103 скарги платників податків на 1428 податкових повідомлень-рішень. З них 146 податкових повідомлень-рішень на загальну суму 45,8 млн. грн., за результатами розгляду скарг, скасовано повністю, 76 податкових повідомлень-рішень на суму 27,1 млн. грн. скасовано частково.