Служба фінансових розслідувань об’єднає функції і завдання Державної фінансової інспекції, економічних підрозділів Міністерства внутрішніх справ (управління боротьби з організованою злочинністю та управління державної служби боротьби з економічною злочинністю), Служби безпеки України та податкової міліції.
Аналогічні за функціями організації успішно діють в Італії, Швеції, Австрії , Польщі і Грузії, а це вже – цінний світовий досвід.
Вбачається, що створення єдиного державного органу у сфері охорони економічної безпеки держави матиме наступні переваги :
- Øусунення дублювання функцій правоохоронних органів та зосередження в єдиній структурі зусиль із протидії злочинам у фінансово-економічній сфері;
- Øскорочення кількості контролюючих органів суттєво зменшить тиск на бізнес середовище, що в свою чергу стимулюватиме залучення в економіку інвестицій та розвиватиме легальний бізнес;
- Øусунення дублювання функцій в середині Державної фіскальної служби;
- Øвідокремлення оперативно-розшукової та кримінально-процесуальної функцій від органів Державної фіскальної служби, дозволить побудувати справжні партнерські відносини з платниками податків, зосередившись виключно на покращенні сервісів обслуговування та адміністрування платежів;
- Øможливість розвитку матеріально-технічної бази служби та матеріального забезпечення її працівників, за рахунок скорочення витрат на фінансування структур-дублерів, і як наслідок, зменшення втрат бюджету за рахунок зменшення корупції, оптимізація бюджетних витрат та застосування передових світових технологій в боротьбі з економічною злочинністю;
- Øзбільшення довіри суспільства до всіх правоохоронних органів за рахунок чіткого розмежування повноважень та відповідальності за стан протидії економічній злочинності, що також спростить контроль з боку громадянського суспільства та центральних органів виконавчої влади;
Кадрова політика у служби фінансових розслідувань будуватиметься на принципах досвіду та молодості, із застосуванням технічного, фізичного та психологічного відбору фахівців.
У процесі створення служби активну участь приймають представники громадськості, бізнесу, юристи та міжнародні експерти.
У своєму виступі Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Уряду 06.08.2014 наголосив, що служба має утворитись у вересні цього року, проект відповідного закону пройшов експертизу Міністерства юстиції України, затверджений на засіданні Кабінету міністрів України та в невдовзі має бути проголосований у Верховній раді.
Що стосується результатів роботи в цьому році оперативних та слідчих підрозділів фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Київській області, то до бюджету за їх допомогою мобілізовано 41 млн. грн. З них за рахунок відшкодування збитків у кримінальних провадженнях направлених до суду отримано 15 млн. грн. що на 1,4 млн. грн. більше минулого року (у 2013 році – 13,7 млн. грн.); від перевірок проведених за ініціативи оперативних підрозділів до бюджету мобілізовано близько 20 млн. грн. в тому числі по підприємствах-вигодонабувачах, що скористалися послугами «конвертаційних центрів» суму 9,5 млн. грн. що на понад 8 млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року (у 2013 році1,4 млн. грн.).
З метою забезпечення надходження коштів до бюджету оперативними та слідчими підрозділами Київської області у цьому році ініційовано проведення 240 документальних перевірок суб’єктів господарювання зареєстрованих на території області та 218 на території інших регіонів, ймовірні втрати бюджету по яких складають понад 500 млн. гривень.
В ході проведених оперативними та слідчими підрозділами ГУ Міндоходів у Київській області заходів, за 7 місяців встановлено 33 фіктивних суб’єкта господарської діяльності (за весь 2013 рік – 47). За результатами відпрацювання підприємств-вигодонабувачів, які мали взаємовідносини з викритими фіктивними підприємствами до бюджету мобілізовано 17,4 млн. гривень.
Припинено діяльність міжрегіонального «конвертаційного центру», до складу якого входило 18 фіктивних підприємств та через який протягом 2012 та 2013 років підприємствами м. Києва та Київської області «проконвертовано» 325 млн. грн., втрати бюджету склали близько 54 млн. грн. Для відшкодування завданих державі збитків зібрано доказову базу та ініційовано 275 документальних перевірок відносно підприємств-вигодонабувачів, що скористалися послугами викритих «конвертаційних центрів» для мінімізації своїх податкових зобов’язань.
З початку року органами Міндоходів проведено 87 документальних перевірок підприємств-вигодонабувачів, за результатами яких донараховано несплачених податків на загальну суму 24,8 млн. грн. та забезпечено надходження коштів в бюджет на 9,5 млн. грн. що більше, як на 8 млн. грн. перевищує аналогічний період минулого року (у 2013 році 1,4 млн. грн.).
За рахунок проведення оперативно-слідчих заходів з незаконного обігу у цьому році вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 14,4 млн. грн., в тому числі підакцизної групи на суму 10,7 млн. грн. що на понад 5 млн. грн. перевищує аналогічний період минулого року (у 2013 році 5,6 млн. грн.), з яких: спирту більше, як на 6 млн. грн. (у 2013 році 3 млн. грн.); лікерогорілчаних виробів на 1,4 млн. грн.; тютюнових виробів на 1,8 млн. грн. (у 2013 році 259 тис. грн.).
Припинено діяльність 2 підпільних цехів з незаконного виробництва спирту.
У цьому році розпочато 8 кримінальних проваджень за фактами виготовлення, зберігання та транспортування з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів, які можуть становити загрозу для життя та здоров’я людей.
З метою недопущення фактів розкрадання бюджетних коштів, у цьому році за ініціативою оперативних підрозділів ГУ Міндоходів у Київській області перевірено 34 факти використання бюджетних коштів, в результаті чого встановлено 19 фактів порушення діючого законодавства, по яких донараховано 51,6 млн. грн. та стягнуто в бюджет 3,4 млн. гривень. За виявленими фактами слідчими розпочато 19 кримінальних проваджень.
З початку року закінчено досудове розслідування та направлено до суду 46 кримінальних проваджень, з яких 25 – з обвинувальним актом та 21 – з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності, в т.ч. 12 у зв’язку з повним погашенням завданих державі збитків на загальну суму 15 млн. гривень.
У червні поточного року закінчено досудове розслідування та направлено до суду з обвинувальним актом кримінальне провадження відносно організатора конвертаційного центру за фіктивне підприємництво, ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах, службове підроблення документів та легалізацію доходів отриманих злочинним шляхом. Максимальна кримінальна відповідальність передбачена законом – позбавлення волі на строк до 15 років з конфіскацією майна. Для відшкодування завданих державі збитків накладено арешт на майно в розмірі 44 млн. гривень.